Tytuł


Ladjánszki Márta: UMARMUNG 2.0

Ladjánszki Márta: UMARMUNG 2.0

Figyelem! A ‘Táncest Sorozat Meztelen Nézőkkel’ keretében valósul meg az előadás, ahol az előadók ÉS A NÉZŐK IS VÁLLALJÁK A MEZTELENSÉGET!

 więcej

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Czwartek, 9 Czerwca 2022 19:30

Koreográfia/koncepció: Ladjánszki Márta együttműködésben az előadótársakkal
Zeneszerző/előadó: Varga Zsolt
Táncművészek: Dániel Attila, Györke Tímea, Ladjánszki Márta, Mórocz Eszter, Szász Zsófia
Kosztüm: ––––
Fotódokumentáció: Árva László és L1 Egyesület
Fénytechnikus: Ladányi Tamás
Külön köszönet a műhelyezésben részt vevő szereplőknek: Barna Krisztián, Veres Flóra

Támogatók: L1 Egyesület, VARP-PA (IVF), Centrum choreografického rozvoje – SE.S.TA (CZ), EMMI, NKA Táncművészet Kollégiuma, Bakelit MAC, Műhely Alapítvány, Movein Stúdió„2020. nyarán egy informális műhelymunka során az alkalmi és általam meghívott érdeklődőkből olyan előadócsapat kovácsolódott össze, akik már a 2020.08.25-ei közös témafelvetésünk és megmutatkozásunk alkalmával megfogalmazták, hogy szeretnék folytatni velem a munkát az UMARMUNG előadás kapcsán. Ezen tovább dolgozva, tisztítva a struktúrát és egyre több apróbb elemmel kiegészítve a közönséggel történő együttműködést végül 2021.04.30-án egy végleges bemutatóra kerülhetett sor a Bakelit Multi Art Center színházi terében, a ‘Táncelőadás Sorozat Meztelen Nézőkkel’ keretében.

Észrevétlenül is az alkotói és előadói gárda, akik egy alkalmi társulásként indultak neki az útnak, együttműködő csoporttá kovácsolódott és a vezetésem alatt még több érdeklődés fogalmazódott meg mindőnkben, hogy tovább kutassuk a megkezdett témát, de immár új darabbá formálva azok tapasztalatait.

Mi az, amit megtartunk?
Megtartjuk a folyamatos figyelmet és élénk egymásra nyitást, amit az előadások alkalmával volt szerencsénk többféle formában is megtapasztalni. Megtartjuk azt a koreográfusi és rendezői elvemet, amiben töltekezem a résztvevők hozta mozgásanyagból, s ezt külfönféle improvizációs és szituációs gyakorlatokon keresztül csalogatom elő a társakból. Megtartjuk a komponálás elvét, a spontán reagálás lehetőségét (akár az előadásban is), mindamellett a szigorú elvek alapján működő struktúrához ragaszkodva olyan előadást hozunk létre, amiben a kidolgozott mozgásanyagok reflektálnak az adott pillanatra, és mégsem improvizációról beszélünk már, hanem kellő odafigyeléssel létrehozott kompozícióról.

Mi az, ami új elemként szüremkedik be a munkába?
Mivel túl vagyunk egy majdnem két éves műhelyezési és ismerkedési folyamaton, alkotóként még többet tudok kérni az előadóktól. Még mélyebbre tudunk nyúlni témában, jelenlétben, partnermunkában és a nézőkkel való közreműködésben. Új helyzetgyakorlatokkal építettem ki az Umarmung 2.0 mezsgyéjét, bevonva ismét társművészeket és az élőben előadott zene továbbra is szerves részét képezi az alkotásnak. Szeretném megtalálni az egyensúlyt a ma kortárs hangzása és a múltba is révedő nosztalgikus zene megújulása között, ehhez akár instrumentális hang-jelenléteket kialakítva. Ez nagyon más, mint az Umarmung volt, hiszen ott a teljes elektronikus hangzás mellett döntöttünk és bár a zene is egy megadott stuktúra szerint, a darab dramaturgiáját figyelve gazdagodott, a mostani új kreációban szeretnék visszatérni a hangszeres, esetleg akusztikus megszólaláshoz is.

Mivel az UMARMUNG megmutatkozásaiban mindig egyértelmű támaszt adott az előadói jelenlétem az alkalmi (de most már talán mondhatom, hogy kialakult) társulásom tagjainak, ezért a műhelymunka eredményei alapján most ismét én is színpadon leszek.

Huszonnyolc éve dolgozom az előadóművészet kortárs tánc alkotói körében és nagyon nehéz kitörni egy a lehetséges támogató szervek kuratóriuma által meghatározott összeg-körből, ami meglehetősen megnehezíti a partnereim megtartását. Mégis, azok a társak, akik velem együtt hosszú távon térképzeik fel a ‘Táncest Sorozat Meztelen Nézőkkel’ úttörő törekvését, elkötelezetten vesznek részt a munkában. Köszönöm a kitartó munkát és a figyelmet; a Bakelit MAC vezetésének, hogy biztos és korlátozás nélküli terepet biztosítanak az alkotói munkámnak és a nézőinknek pedig, hogy velünk együtt figyelik, követik ennek az új törekvésnek a kibontakozását.”

‘Táncest Sorozat Meztelen Nézőkkel’ az L1 Egyesület és a Naturisták Virtuális Klubja Egyesület (NaVKE) együttműködésében jött létre. Az alapötlet Ladjánszki Mártától származik, akivel a NaVKE 2007-ben került kapcsolatba. Akkor több sikeres táncelőadásukat láthatták a naturista nézők. 2018-ban egy hosszabb távú programot indítottak el, amiben több előadás került terítékre, sőt, az első két, zártkörű előadás után a harmadik alkalommal megnyitották a kört és bárki, aki vállalta, hogy ruhátlanul nézi meg az előadást, nézőként csatlakozhatott.

Eddig bemutatott, nyilvánosan meghirdetett produkciók (a sorozatban továbbjátszásként és/vagy zártkörű előadásként is még megjelentek az alábbiak):
• 2018.09.06. Ladjánszki–Varga: LetMeC_natur
• 2019.03.28. Ladjánszki Márta: 25/45 bemutató
• 2020.11.10. Ladjánszki Márta együttműködésben az előadótársakkal: UMARMUNG – munkabemutató
• 2021.06.02. Aleksandar Georgiev és Dario Barreto Damas: Moonlight
• 2021.04.30. Ladjánszki Márta együttműködésben az előadótársakkal: UMARMUNG bemutató
• 2022.06.09. Ladjánszki Márta együttműködésben az előadótársakkal: UMARMUNG 2.0 bemutató

Nasza oferta


A Müpa-beli koncerten balladák és tempósabb dalok, a legnagyobb slágerek közül huszonnégy szám csendül fel, ahogy eddig még soha: akusztikus, kamarazenei átiratban, két vokalista, zongora, hegedű, cselló és fuvola kíséretével.

Godfrey Reggio, a kísérletező szellemű amerikai rendező 1982-ben készítette el Koyaanisqatsi című filmjét, amely az új iránt fogékony közönség köreiben kultikus alkotássá vált. A cím a hopi indiánok nyelvén annyit jelent: Kizökkent világ - ezzel a címmel forgalmazták a filmet annak idején Magyarországon is.

Proponujemy również


Modeszt Muszorgszkij BORISZ GODUNOV Opera négy felvonásban, prológussal, orosz nyelven, magyar, angol és orosz felirattal

Az évad művésze, Snétberger Ferenc koncertsorozatának első estjére vadonatúj mű ősbemutatójával készül. Movements című háromtételes darabjában zeneszerzőként és virtuóz szólistaként…

François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei…

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.