Podujatie


Jupiter Ferencsik/4
2

Jupiter Ferencsik/4

A Ferencsik bérlet koncertjein a Nemzeti Filharmonikus Zenekar a bécsi klasszikához illőn csökkentett létszámmal lép pódiumra. A záróesten mindehhez még egy izgalmas mozzanat csatlakozik: a K. 467-es C-dúr zongoraversenyt nem modern instrumentumon, hanem fortepianón halljuk.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: štvrtok, 09. máj 2024, 19:30

JUPITER

Műsor:
JOSEPH HAYDN: G-dúr szimfónia, Hob. I:88
WOLFGANG AMADEUS MOZART: C-dúr zongoraverseny, K. 467
***
JOSEPH HAYDN: Tóbiás hazatérése – nyitány, Hob. XXI:1
WOLFGANG AMADEUS MOZART: C-dúr („Jupiter”) szimfónia, K. 551

Somlai Petra - fortepiano
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Vashegyi György   

A Ferencsik bérlet koncertjein a Nemzeti Filharmonikus Zenekar a bécsi klasszikához illőn csökkentett létszámmal lép pódiumra. A záróesten mindehhez még egy izgalmas mozzanat csatlakozik: a K. 467-es C-dúr zongoraversenyt nem modern instrumentumon, hanem fortepianón halljuk. A szólista a hangszer egyik legkiválóbb hazai játékosa, Somlai Petra, a karmester Vashegyi György, a műsort egy-egy kései Haydn-, illetve Mozart-szimfónia keretezi.

Haydn 1787-ben fejezte be 88., G-dúr szimfóniáját, Mozart pedig egy évvel később írta meg utolsó művét a műfajban, a legendás hírű C-dúr („Jupiter”) szimfóniát. A közönség tehát egy estén, a koncert elején és végén hallhat egy-egy művet a két zeneszerző szimfóniatermésének legérettebb darabjaiból. Mindkettőt páratlan mesterségbeli tudás és invenció jellemzi, de rendhagyó ötleteket is találunk bennük: Mozart a fináléban a szonátaformát és a fúgát társítja mesterien, Haydn a lassú tételben trombitákat és üstdobokat is használ, a menüettben pedig – szándékoltan és feltűnően – tilalmas szólamvezetési módhoz, az úgynevezett „kvintpárhuzamhoz” folyamodik (ez később a rockzenében jellemző lesz, ám a bécsi klasszika még kerülte). Az 1785-ben keletkezett C-dúr zongoraverseny Mozart érett bécsi versenymű stílusának pompás reprezentánsa, a fináléban Michael Haydn-reminiszcenciával, a Tóbiás hazatérése nyitányának pedig az az érdekessége, hogy Haydn mindmáig ritkán megszólaló korai oratóriumát vezeti be. Somlai Petra (1981) a fortepiano szuggesztív és érzékeny művésze, külföldi továbbképzésekkel és hangversenysikerekkel tarsolyában, Vashegyi György a régizene és ezen belül a bécsi klasszikus stílus legnagyobb hatású hazai értője és tolmácsolója.

Naša ponuka


Tizenhat esztendős keleti hercegnő Izolda-hanggal - ezt a maximalista elvárást támasztotta Salome megformálóival szemben Richard Strauss, s most a dél-afrikai szoprán, a 2016-os Maria Stuarda-közvetítés Erzsébetjeként megismert Elza van der Heever készül a bizonyításra.

Macskabál van az elhagyott színház ódon színpadán. Minden évben egyszer megrendezik a bált, és erre összegyűlnek a környék - nagyon is emberi tulajdonságokkal felruházott - macskái. Eltáncolják és eldalolják életüket.

Tipy


A februári koncert után májusban Brahms újabb két magyar tánca, egy kihívást jelentő versenyműve és mélységeket megjáró szimfóniája kerül a…

A 2024-25-ös évad utolsó Metes világközvetítésén újra láthatjuk Bartlett Sher sziporkázóan eleven Rossini-rendezését, s az előadást a komponista szülővárosában, Pesaróban…

Roman Polanski hasonló című filmjéből készítette nagy sikerű színpadi rendezését, melyet nemzetközi alkotógárdával állított színre a PS Produkció. Eddig több…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.