Podujatie


Xavier Le Roy (FR): Tavaszi áldozat

Xavier Le Roy (FR): Tavaszi áldozat

Ahány féle test, annyi különböző szerep és perspektíva van a zenehallgatásban. Mit hall a zenész, és mit a karmester vagy a néző, amikor a hallottak és a látottak menthetetlenül egyetlen zsigeri élménnyé olvadnak össze?

 Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: piatok, 21. január 2022, 20:00

Xavier le Roy 2007-ben alkotta meg első Tavaszi áldozat verzióját. Le Roy szólója -amit ő maga koreografált és táncolt!- sok éven át turnézott, körbejárva a világot, megfordult a legnevesebb fesztiválokon, hivatkozási ponttá és legendává vált. 2018-ban a velencei biennálé felkérésére alkotta újra a produkciót, immár három táncosra komponálva híres művét.

Zenei előképzettség nélkül, Le Roy nehéz feladatra vállalkozott: a karmesteri mozdulatokat, mint önálló koreográfiát értelmezte. Ezzel pedig az ok és az okozat mintha felcserélődne: azok a mozdulatok és gesztusok melyek arra hivatottak, hogy a zenészeket játékra bírják, a zene által jönnek létre, amit pedig a zenészek mozdulatai hívnak életre. Ez az érdekes paradoxon keltette fel a koreográfus figyelmét, aki a karmester mozdulatait vette górcső alá.

Három különböző karakter lép a színpadra: három nő vezényli a szemünk előtt Sztravinszkij klasszikusát, először egymás után, majd egy virtuóz fináléba egyszerre és egymással versengve, vizuálisan leképezve ezzel a zeneművet. Mennyire változtatja meg a karmester jelleme és karaktere a zene befogadását? Mikor irányít az egyén és mikor irányítja az egyént ez a mindenki által ismert, virtuóz dallam? Lehet-e látható a hang?

Xavier Le Roy a franciaországi Montpellier Egyetemen doktorált molekuláris biológiából és 1991 óta dolgozik koreográfusként. Rengeteg társulattal és koreográfussal dolgozott, a tánc konceptuális forradalmának (90-es évek) nagy alakja Franciaországban, Jérôme Bel mellett. Művei olyan helyzeteket próbálnak előidézni, amelyek újradefiniálják a nézők és az előadók közötti kapcsolatot.

Naša ponuka


Poirot nyomozó kényelmes hazaútra vágyik a legendás, káprázatos Orient Expresszen. Csakhogy az előkelő útitársak között akad valaki, aki nagyon gyanús. Annyira gyanús, hogy bele is hal. A gyilkos pedig közöttünk van, hölgyeim és uraim… és nem is biztos, hogy egyetlen áldozattal beéri.

Moliére komédiázik. Kifiguráz bennünket. Félelmeinket, öncsalásainkat, kicsinyességünket. Ez utolsó színdarabja. 1673. február 17-én a Képzelt beteg előadása közben a címszerepet alakító Molière a színpadon rosszul lesz, és még aznap meghal.

Képesek-e arra a hangok, hogy megidézzék egy város látványát, hangulatát, az atmoszférát, amelyet a hely szelleme sugároz? Respighi Róma-triptichonja képes erre. A három szimfonikus költeményből kettőt hallunk ezen a koncerten.

Tipy


Óvakodjatok a farizeusok kovászától, vagyis a képmutatástól. Nincs semmi elrejtve, ami nyilvánosságra ne kerülne, s titok, ami ki ne tudódna.…

A Vízkereszt viharos tengerrel, hajótöréssel, gyásszal kezdődik, és három házassággal ér véget. A kettő között viharos szerelmek ütköznek, egy részük…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.