Program


Távol és mégis közel (1993) - Magány-ügyek – Sorsok a német újfilm sűrűjéből / MÜPA FILMKLUB

Távol és mégis közel (1993) - Magány-ügyek – Sorsok a német újfilm sűrűjéből / MÜPA FILMKLUB

Német nyelven, magyar felirattal.
A vetítést megelőző és az azt követő beszélgetés magyar nyelven zajlik.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. június 12. hétfő, 19:00

MÜPA FILMKLUB
Távol és mégis közel (1993) - Magány-ügyek
Sorsok a német újfilm sűrűjéből

Ha valaki látta Wim Wenders Berlin felett az ég (1987) című filmjét, nyilvánvalóan arra lesz kíváncsi, mit tud ehhez képest a folytatás, hiszen nem afféle képregényfilmmel van dolgunk, ahol hőseink csupán újabb és újabb kalandokba keverednek. Kétségtelen, hogy hőseink - angyalok és emberek - itt is újabb kalandokba keverednek, de közben nagyot változott a világ. Berlinben különösen. Mert például időközben leomlott a Fal. És íme, itt vagyunk a faltalanságban. Gorbacsov már nem főtitkár, Willy Brandt meghalt. Más idők járnak.

A Távol és mégis közel egyik síkja lírai elmélkedés az idő természetéről. Sőt, az egyik erős karakter, Emit Flesti (Willem Dafoe) meg is testesíti az időt - mint nevének anagrammája is mutatja: Time itself (az idő maga). Ezt a finom bölcselkedést azonban folyamatosan megtöri a konkrét idő. Az öregedés, a felnövés. A kor. A történelmi kor is, amelyből furcsa és ijesztő dolgok is felbukkannak olykor. Letűnt idő, amely le nem takarított lábbelijével belelép a jelenbe. Történelem. Ha van még egyáltalán, hiszen Fukuyama híres esszéje a történelem végéről teljes terjedelmében éppen 1992-ben jelent meg. Wim Wenders ez alkalommal is ragaszkodott hozzá, hogy történetében elegyedjenek a valós és fiktív karakterek. Gorbacsov és Peter Falk ugyanúgy valós, mint Lou Reed, de az már ravaszabb fogás, amikor a Berlin felett az ég operatőre egy róla elnevezett hajó kapitányaként bukkan fel. Ami viszont igazán meglepő, a Távol és mégis közel egy adott ponton akciófilmbe vált át. Ugyanakkor ebben az akciófilmes szegmensben emeli ki leginkább a különböző származású, gyökerű emberek és teremtmények együttműködésének eszméjét. Cannes-ban a zsűri szerette, a kritikusok nem annyira. Nézzük meg, beszélgessünk róla!

Rendező: Wim Wenders
Házigazda: Réz András

Rendező: Müpa

Ajánlatunk


1958, nyara – Éktelen drága gyémántot hoznak a Minneapolis City Bankba. Egy notórius fegyenc megszökteti magát, hogy lecsapjon a kőre, közben beszáll mellé a kretén haverja, a szélhámos csaja, meg egy... karbantartó. Elcserélt személyazonosságok, titkolt tervek, szerelmi háromszögek, és egy város, ahol lassan a díszpolgár is gengszter. Ludwig herceg gyémántja pedig csak arra vár, hogy valaki, végre, lopja már el.

Isten eljön hozzánk, mert nagyon sok mondanivalója van. Megosztja gondolatait az elmúlt néhány tízezer év történéseiről és tapasztalatairól, válaszol az időközben felmerült kérdésekre és bemutatja a projekt fejlesztésének további lépcsőit.

Ennek a különleges darabjának nincs próbája, nincs díszlete, nincs jelmeze, nincs rendezője. Egy színész életében csak egyetlenegyszer adhatja elő a darabot, amely kísérlet a színház hatalmának demonstrálására, közös játék az író, a színész és a közönség részvételével, vagyis minden egyes este megismételhetetlen alkalom.

Ajánló


A Győri Filharmonikus Zenekar sikertörténetébe biztos beleégett egy dátum: 2009, amikor a legendás olasz filmzeneszerző-karmesterrel, az Oscar-díjas Ennio Morricone-val nagysikerű…

Ezen az estén az író a színész testét ölti magára.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!